5 Eylül 2014 Cuma

Izgara Tavuk Çöp Şiş Marinesi/Terbiyesi



Izgara et yemeklerinde etlerin  lezzetini arttırmak ve etin yumuşayarak, kurumadan pişmesini sağlamak için  zeytinyağı, şarap, sirke, soğan suyu, süt, yoğurt, salça, baharat vb. karışımlarından soslar hazırlıyoruz.  Bu soslara etleri yatırıp 2 ila 24 saat arasında (etin cinsine göre) bekletiyoruz. Böylece etlerimiz kurumadan ve lezzetli pişiyorlar.

Tavuk şiş yaparken ben tavuğun göğüs etini tercih ediyorum. 2-4 kişilik bir aile için kullandığım malzemeler;

2 büyük boy tavuk göğsü (kuşbaşı kesilmiş)
1 büyük boy soğanın suyu (rendelendikten sonra süzgüden suyu süzülerek, sadece suyu kullanılıyor).
2-3 diş sarımsak (ince kıyılmış)
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tozbiber
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı deniz tuzu
Süt (üzerini örtecek kadar)

Etleri yıkadıktan sonra kağıt havlu ile kurulayıp kuşbaşı keselim, derince bir kaba alalım. Üzerine 1 büyük boy soğanın suyu, 2-3 diş ince kıyılmış sarımsak, 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı, 1/2 tatlı kaşığı karabiber, 1 tatlı kaşığı tozbiber, pulbiber,  kekik ve deniz tuzunu ekleyelim. En son tavukların üzerini örtecek kadar sütünü de ilave edip, tüm malzemeyi güzelce karıştıralım. Üzerini kapatıp buzdolabında 2-4 saat kadar beklettikten sonra 'mangalda yanmaması icin suda beklettiğimiz' çöp şişlerimize geçirip, mangalda ya da ızgara tavasında kurutmadan pişirelim. Afiyetle yiyelim...




6 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Asuman, hem cazip hem de sağlıklı bir tarif:) Görüntü çok davetkar. Yakın olsaydık, şu ızgara partilerinize davet beklemeden katılırdım herhalde. Ellerine sağlık ve afiyetler olsun.

Unknown dedi ki...

Sevgili Nilgun,
"Kalbin kalbe karsi olmasi" boyle birsey olmali. Dun yayinladigin "kuzuya yaptigin battaniyeyi" gorunce icimden geceni yazmadan gecemeyecegim. Keske dedim, keske yakin yasasak da bu kadar guzel seyler ureten bir insandan ben de birseyler ogrenebilsem.
Davete hic gerek olmazdi inan, ne guzel olurdu.

Sevgiler,
Asuman

Unknown dedi ki...

Asumancığım, bazen uzaklarda olsak bile kalpten birşeyler birbirimize dokunur. Sizleri görmeden sevdim. Emelciğimle de aynen bunu yaşadım. Gördüğümde sanki kırk yıllık dostum gibiydi. Şimdi seneye yazı iple çekiyorum, hanginizin yolu düşerse onunla dostluğumuzu pekiştirmek için:)) Belki de benim yolum oralara düşer...Belli mi olur. Güzel, özel dostlarsınız. Ayrıca, sizlerin becerileri de çok.:) Benim de sizlerden öğreneceğim çok şey var:) Sevgiler güzel dost.

anunturi gratuite dedi ki...

Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

Unknown dedi ki...

Sevgili Tatar kizi Anunturi Gratuite,
Sana izin var, calabilirsin tarfilerimi :)(fotograflar haric) Romanya kizlari ogrensinler Turk mutfagini, cok sevinirim.
Guzel ve samimi yorumun icin cookk tesekkurler. Takildigin bir tarif olursa her zaman sorabilirsin.

Sevgiler,
Asuman

MAZES dedi ki...

nefis ....iyi ki daha açıkmadım....